اینستاگرام فرصت هایی مانند تبلیغ محصولات جدید شما، به دست آوردن مشتریان جدید و ارتباط مستقیم با فالوورهای فعلی شما را فراهم می کند.
این ویژگی ها، همراه با بیش از 1 میلیارد کاربر فعال، آن را به یک پلت فرم بازاریابی عالی برای تجارت الکترونیک تبدیل می کند.
از سال 2010 که اینستاگرام معرفی شد، هشتگ ها به طور افزاینده ای محبوب شدند. و شکی نیست که اینستاگرام سهم قابل توجهی در رشد آن داشته است.
هشتگ ها عباراتی هستند که اغلب در رسانه های اجتماعی و پلتفرم های وبلاگ نویسی استفاده می شوند و برای اشتراک گذاری گروهی استفاده می شوند.
اگر به درستی استفاده شود، می توانید پست های خود را توسط افراد بیشتری مشاهده کنید که احتمالاً به محصولات یا برند شما علاقه مند هستند.
اما اگر به اشتباه از آن استفاده کنید، می توانید به حساب خود آسیب وارد کنید.
برای استفاده موثر از هشتگ ها در اینستاگرام، باید دقیقاً بدانید که چگونه کار می کنند و به یک استراتژی فکر کنید.
خوشبختانه، شما در جای مناسبی هستید. ادامه دهید و مطمئن شوید که حساب خود را رشد می دهید!
آنالیز هشتگ اینستاگرام قابلیتی است که به شما امکان می دهد عملکرد هشتگ ها را روی پست های خود یا سایر کاربران اینستاگرام نظارت کنید.
میتوانید از ویژگی insights داخلی اینستاگرام برای ردیابی تجزیه و تحلیل اینستاگرام خود استفاده کنید یا ابزارهای تحلیلی شخص ثالث بیشتری را برای گزارش خود انتخاب کنید.
تجزیه و تحلیل هشتگ اینستاگرام برای هر کسی که از اینستاگرام برای بازاریابی استفاده می کند ایده آل است. ممکن است شامل موارد زیر باشد:
امروزه استفاده از هشتگ ها در بازاریابی شبکه های اجتماعی بسیار رایج شده است.
مزایای شناخته شده زیادی وجود دارد، کاربران بیشتری هدف آن را درک می کنند و تقریباً همه از آن استفاده می کنند.
مشتریان شما قبلاً از هشتگهایی که میخواهید ردیابی کنید در پستها، استوریها یا حلقههای خود استفاده میکنند.
بنابراین، دلایل اصلی برای ردیابی و نظارت بر آمار هشتگ های اینستاگرام شما چیست؟
یعنی چرا باید به تجزیه و تحلیل هشتگ اینستاگرام توجه کنید؟ در اینجا لیستی از دلایل احتمالی آمده است:
مهم ترین قدم در استفاده از هشتگ ها، آنالیز آنهاست. یکی از ابزارهایی که می توان استفاده کرد، اینسایت اینستاگرام است.
این ابزار اطلاعاتی درباره میزان ورودی ها از طریق هشتگ های درج شده را به شما ارائه می دهد. اگر می خواهید میزان تاثیر هر هشتگ را به طور جداگانه بررسی کنید، این ابزار کاربردی نیست.
ابزارهای گوناگونی برای تحلیل جز به جز هشتگ ها وجود دارند که عبارتند از :
اپلیکیشن command به شما کمک می کند تا بتوانید پیج اینستاگرام خود را بررسی و بازدید های صفحه خود را آنالیز کنید.
این برنامه اطلاعات خوبی از رشد پیج شما و موقعیتی که در آن هستید، در اختیار شما قرار می دهد.
در این اپ قسمتی برای آنالیز هشتگ ها در نظر گرفته شده است که با استفاده از آن می توانید میزان تعامل و تاثیر هر هشتگ را بررسی کنید.
از دیگر امکانات این برنامه می توان به میزان تعامل هر محتوا و تعداد کامنت ها و لایک ها در مقایسه با تعامل کلی پیج اشاره کرد.
نکته: این برنامه برای سیستم عامل ios منتشر شده است و برای استفاده از امکانات نیاز به خرید اشتراک است.
با استفاده از این اپ می توانید محتواهایی که بیشترین تعامل را داشته اند و محبوبیت بیشتری در بین کاربران کسب کرده اند را شناسایی کنید و
از آن هشتگ ها برای سایر محتواها نیز بهره ببرید. هرچه میزان تعامل یک محتوا بالا تر باشد، بر روی تعامل کلی صفحه شما نیز تاثیر می گذارد.
یکی از ابزارهای کاربردی که برای مدیریت و آنالیز اکانت اینستاگرام مورد استفاده کاربران زیادی قرار گرفته است، برنامه sprout social است.
این برنامه علاوه بر انتشار منظم محتواهای تولید شده، آنالیز های قابل قبولی نیز به شما ارائه می کند.
این برنامه نمی تواند آنالیز بسیار دقیقی روی پیج شما داشته باشد اما در این برنامه یک بخش مجزا برای آنالی هشتگ در نظر گرفته شده که آمار خوبی از هشتگ ها را در اختیار شما قرار می دهد.
برخی از این آمار عبارتند از:
نکته: اگر یک هشتگ در بالای این لیست قرار داشته باشد؛ نشان می دهد که به درستی از آن استفاده شده است و محبوبیت بالایی نسبت به سایر هشتگ ها دارد.
این ابزار برای هر دو سیستم عامل ios و اندروید قابل استفاده است و نیاز به خرید اشتراک دارد.
این برنامه امکان مقایسه هشتگ هایی که برای پست های مختلف خود استفاده کرده اید را نیز برای شما فراهم کرده است.
این مقایسه به شما کمک می کند تا تاثیر هر هشتگ بر روی میزان بازدید و تعامل پست ها را بدانید.
از دیگر امکانات جذاب این ابزار، ارائه نمودار برای مقایسه پیشرفت پیج در بازه های زمانی گوناگون است. این قابلیت دارای ۳ بخش مختلف است که عبارتند از:
نمودارها میزان تعامل کاربران در بازه های زمانی مختلف را به شما نشان می دهند.
امتیازات، تعداد لایک ها و کامنت ها و به اشتراک گذاری محتواهای منتشر شده و هر اطلاعات تکمیلی دیگری را که به آن نیاز دارید برای شما شرح می دهد.
در قسمت ضمیمه، اطلاعات مربوط به هر پست به طور جداگانه نمایش داده می شود.
این قسمت برای شناسایی محبوب ترین محتواها در بین کاربران و مشخص کردن مسیر تولید محتوا مورد استفاده قرار می گیرد.
این نرم افزار، مجموعه ای از خدمات مرتبط با اینستاگرام را ارائه می دهد که آنالیز هشتگ ها یکی از آنها است.
این برنامه به طور خودکار هشتگ هایی را برای ۳ مورد تولید می کند:
از دیگر اطلاعاتی که این برنامه در رابطه با هشتگ ها به کاربران ارائه می دهد:
یکی از ابزار های آنالیزهشتگ اینستاگرام Hashtagify می باشد، که یک اپلیکیشن اختصاصی است.
هدف اصلی از تولید این ابزار تحلیل و بررسی هشتگ ها و بهبود کیفیت هشتگ گذاری و یافتن صحیح ترین استراتژی می باشد. علاوه بر اینستاگرام در توییتر هم کاربرد دارد.
خوشبختانه استفاده از این اپ رایگان است.
برخی از اطلاعاتی که این اپ در اختیار شما قرار می دهد:
این نرم افزار که بر پایه هوش مصنوعی طراحی شده است، امکان جستجوی هشتگ ها بر اساس سه اولویت اصلی یعنی تصویر، URL و کلید واژه را برای شما فراهم می کند.
شما می توانید با وارد کردن یک کلمه کلیدی به فهرستی از هشتگ های مرتبط با آن دسترسی داشته باشید.
این برنامه هشتگ ها را به سه گروه تقسیم بندی می کند:
در زمان استفاده از این برنامه، به شما پیشنهاد می دهد که برای پیروزی در رقابتی که بین صفحات اینستاگرام است، به این روش از هشتگ ها استفاده کنید:
ممکن است این پیشنهاد برای شما هم عجیب باشد.
یکی دیگر از امکانات این نرم افزار، قابلیت رتبه بندی است.این قابلیت به شما اطلاعاتی درباره تعداد کل پست های مرتبط با هشتگ،
تعداد پست های روزانه ای که از این هشتگ استفاده می کنند و میزان سختی رقابت در این هشتگ را نمایش می دهد.
یکی از بهترین نرم افزار های آنالیزهشتگ برای دستیابی به لیستی از هشتگ های مرتبط با کلمه کلیدی، برنامه Daily Purpose است.
این نرم افزار به شما اجازه میدهد تا با جستجوی کلمه کلیدی به لیستی از بهترین هشتگ های مرتبط با این موضوع دسترسی داشته باشید.
نکته مثبت این برنامه، رابط کاربری ساده و آسان است. این برنامه با این که حالت کلاسیک و رنگارنگ معمولی دارد، اما امکانات بسیار متنوعی را در دسترس کاربران قرار می دهد که بیش انتظار است.
یکی از قابلیت های جذاب این برنامه، حالت تگ دستی و اتومات است. در حالت اتوماتیک auto، این ابزار هشتگ های مرتبط را جستجو کرده و در اختیار شما قرار می دهد.
گزینه تگ دستی یا Manual، امکان انتخاب هشتگ را بر عهده خود کاربر می گذارد.
از دیگر امکانات این ابزار می توان به آنالیز پیشرفته و رایگان هر هشتگ اشاره کرد. اطلاعاتی که در این آنالیز در اختیار شما قرار می گیرند:
در این ابزار با استفاده از وارد کردن کلید واژه و یک enter ساده می توانیم به هشتگ های مناسبی دست پیدا کنیم.
این اپ به طور مستمر و روزانه در حال به روز رسانی می باشد، تا ترند ترین و به روز ترین ها را در دسترس شما قرار دهد.
حدود 15 میلیارد هشتگ را پشتیبانی می کند، که 8 میلیارد آن ها به طور زنده آپدیت می شوند. البته یک محدودیت در این ابزار وجود دارد به این صورت
که هر کاربر، روزانه امکان استفاده بیش از 25 کلید واژه را ندارد. با وجود این که 6 قسمت از این برنامه غیر رایگان می باشد اما خوشبختانه قسمت هشتگ ها کاملا رایگان است.
یکی از ابزارهای حرفه ای برای مدیریت اکانت اینستاگرام است که قابلیت های جالبی برای مدیریت بهتر به شما ارائه می دهد.
این نرم افزار به طور تخصصی برای آنالیزپیج مناسب نیست؛ اما امکانات خوبی ارائه می دهد که تا حدودی نیازهای شما را رفع می کند.
اولین قابلیت آن، امکان پاسخ به کامنت ها از طریق این ابزار است.
دومین قابلیت این ابزار، ارائه گزارش های دقیقی از تحلیل هشتگ ها است.
آنالیز کامل هر هشتگ و میزان رشد هر محتوا براساس هشتگ های استفاده شده و نرخ تعامل هر هشتگ ازجمله اطلاعاتی است که بخش هشتگ این سایت در اختیار شما قرار می دهد.
نکته: برای دسترسی به این بخش باید از پکیج Elite یا بالاتر استفاده کنید.
برای دسترسی به قسمت هشتگ های این ابزار و آنالیز آنها، ابتدا باید وارد بخش منوی برنامه شوید.
سپس به بخش Hashtags وارد شوید و گزینه Add Hashtag را انتخاب کنید.هشتگ مورد نظر خود را در این قسمت تایپ کنید.
نکته: این ابزار زمانی می تواند هشتگ را آنالیز و اطلاع مربوط به آن را در اختیار شما قرار دهد که هشتگ مورد نظر را تایپ کنید. این برنامه نمی توانید از داده های قبلی استفاده کند.
نکته ۲: پروسه آنالیز یک هشتگ از چند ساعت تا چند روز زمان می خواهد؛ پس عجله نکنید.
برخی از اطلاعاتی که این آنالیز در اختیار شما قرار می دهد:
ابزار Keyhole را می توان برای آنالیز هشتگ های توییتر و اینستاگرام استفاده کرد.
این ابزار توسط آژانس های تبلیغاتی، روزنامه نگاران توییتر و مدیران بازاریابی شرکت ها استفاده می شود.
دسترسی به بخش هشتگ های این برنامه، برای قرار دادن محتوای خود جز هشتگ های پرطرفدار از این طریق است:
منوی بالای صفحه را باز کرده و روی گزینه Hashtag & Keyword Tracking ضربه بزنید.صفحه آنالیز هشتگ برای شما باز می شود.
هشتگ موردنظر خود را درج کنید و منتظر بمانید تا برنامه اطلاعات دقیق را برای شما نمایش دهد.
اطلاعاتی که این برنامه در هر بار آنالیز هشتگ برای شما نمایش می دهد، عبارتند از:
ویژگی متمایز کننده این برنامه، نمایش پست های برتر هر هشتگ است که به بهینه سازی تولیدمحتوای شما در این پلتفرم کمک می کند.
این برنامه تحول بزرگی در نرم افزارهای هشتگ یابی محسوب می شود.
در بسیاری از اپ ها، شما با درج کلمه کلیدی لیستی از هشتگ های مرتبط را دریافت می کنید.
در این برنامه، شما می توانید عکس مورد نظر خود را اضافه کرده و بر روی گزینه Upload and Generate Hashtags کلیک کنید.
صفحه جدیدی برای شما باز می شود که در آن می توانید با اسکرول کردن لیست، به تمامی هشتگ های مرتبط دسترسی داشته باشید.
این ابزار یکی از زیر مجموعه های Ritekit محسوب می شود که برای آنالیز هشتگ ها مورد استفاده قرار می گیرد.
این ابزار براساس نرخ تعامل هر هشتگ، گزینه هایی را پیشنهاد می کند که به نسبت کاربردی هستند.
نکته: استفاده از این ابزار نیاز به خرید اشتراک دارد اما می توانید قبل از خرید از نسخه آزمایشی آن استفاده کنید.
امکانات این ابزار عبارتند از:
این برنامه، همانند رقبا سه بخش اصلی یعنی url، کلمه کلیدی و عکس برای ارائه بهترین هشتگ ها را داراست.
قابلیت جذاب دیگری که در این برنامه طراحی شده، نمایش هشتگ های ممنوعه به صورت لیست است.
اگر به دنبال یک برنامه با محیط کاربری ساده هستید، Photerloo برای شما است.
با استفاده از این اپ می توانید هشتگ های مرتبط با عکس موردنظر خود را پیدا کنید.
پس از درج عکس و دریافت فهرستی از هشتگ های مرتبط با عکس، می توانید با فشردن گزینه سبزرنگ Copy to clipboard، تمامی هشتگ های پیشنهادی را کپی کنید.
اگر شما نیز از کاربران سیستم عامل ios هستید که در بستر اینستاگرام فعالیت می کنید، ابزار HashMe که بر پایه هوش مصنوعی می باشد برای شما مناسب است.
این برنامه به طور رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است؛اما برای دسترسی به امکانات بیشتر می توانید اشتراک ماهانه این ابزار را خریداری کنید.
ین برنامه از سه طریق می تواند به شما در پیدا کردن بهترین هشتگ های مرتبط استفاده کرد.
می توانید از طریق URL، کلمه کلیدی یا عکس های موردنظر بهترین هشتگ ها را پیدا کنید.
هنوز هم کسانی هستند که در اینستاگرام خیلی موضوع هشتگ ها را جدی نمی گیرند؛ حتی کسانی هم که به این موضوع نهایت دقت را دارند، نحوه استفاده درست را نمی دانند.
به شما پیشهاد می کنیم که در کنار استفاده از هشتگ، حتما از ابزار آنالیز هشتگ اینستاگرام نیز استفاده کنید. امیدواریم که این بلاگ برای شما مفید بوده باشد.