اضافه شدن پیج اینستاگرام به نتایج گوگل می تواند باعث افزایش فالوورها و افزایش بازدید از پیج شما شود.
تقریبا آرزوی هر کسی است که با جستجو شدن نامش در گوگل، نام او در اولین صفحه نتایج نمایش داده شود.
در گذشته های نه چندان دور افرادی که قصد دیده شدن را داشتند با ایجاد یک وبلاگ تلاش می کردند تا نام خود را در گوگل قرار دهند،
اما امروزه می توانید پیج اینستاگرام خود را در گوگل ثبت کنید و از این طریق بیشتر دیده شوید.
اینستاگرام سیاستهای سختگیرانهای برای موتورهای جستجو دارد. به سختی اجازه کرول کردن صفحات خود را هم به آنها میدهد.
اما نمایش یک صفحه اینستاگرامی در گوگل، نکته حیاتی برای تمامی کسبوکارها است.
اگرچه با مشاوره اینستاگرام میتوانید ساده و سریع پیج خود را به صفحه اول گوگل برسانید، اما روشهایی هم وجود دارد که خودتان میتوانید از آنها استفاده کنید
در ادامه بیشتر در مورد این روشها بیشتر توضیح میدهیم.
پیجهای اینستاگرام به صورت پیشفرض در حالت پابلیک یا عمومی قرار دارند. اگر قبلا صفحه خود را در حالت پرایوت یا خصوصی قرار دادهاید، آن را غیرفعال کنید.
با عمومی کردن پیجتان، آن را برای کاربران و حتی موتورهای جستجو قابل دسترس میکنید.
معنای عمومی بودن اکانت این است که شما اجازه میدهید هر کسی به صفحه شما دسترسی داشته باشد و از این مسئله خوشحال میشوید؛
این درحالی است که یک اکانت خصوصی به معنای عدمتمایل صاحب آن به شناختهشدن زیاد است.
گوگل این را درک کرده و برای احترام به حریم خصوصی افراد، از ایندکسکردن محتوای صفحات خصوصی خودداری مینماید.
وب سایت schema.org متعلق به گوگل است و جایی برای ثبت شبکههای اجتماعی متعلق به برندها و شرکتها است.
اکانت شبکههای اجتماعی خود را در آنجا قرار دهید تا در نتایج گوگل به نمایش درآید.
استفاده از متن جایگزین یا همان alt text در اینستاگرام جدی گرفته نمیشود. با این حال، متن جایگزین احتمال افزودن پیج اینستاگرام به گوگل را تا حد زیادی افزایش میدهد.
برای نوشتن متن جایگزین، میتوانید به سرعت با کلمات کلیدی، توضیحی درباره تصویر یا ویدیویی که پست میکنید ایجاد کنید.
الگوریتم اینستاگرام، بقیه کارها را برای نمایش اکانت اینستاگرام شما در نتایج جستجوی گوگل انجام میدهد. در عکس زیر میتوانید محل تنظیمات آلت تگ را در اینستاگرام مشاهده کنید.
به دلایل مبهمی، پستهایی که بدون لینک هستند، نسبت به پستهایی که به پلتفرمهای دیگر لینک میدهند، کمتر در نتایج گوگل ظاهر میشوند.
پس اگر میخواهید با استفاده از هر پست، بهطور موثری اینستاگرام خود را تبلیغ کنید، یک لینک مناسب زیر پست قرار دهید.
برای مثال اگر کپشن پست شما، بخشی از مقالهای است که در وبلاگ خاصی قرار دارد، پس از آوردن آن بخش از متن، به نوشتار اصلی لینک دهید.
گوگل لینک آن پست خاص را ایندکس میکند و شانس نمایش آن در نتایج جستجو را افزایش میدهد.
برای ثبت رایگان پیج اینستاگرام در گوگل، باید از کلیدواژههای مناسب کارتان استفاده کنید.
برای مثال گوگل اطلاعات پروفایل شما را دریافت کرده و تگ عنوان را خودکار باتوجه به آنها نمایش میدهد.
البته درنظر داشته باشید نباید از کلمات کلیدی بیش از حد در بیو و بخشهای دیگر استفاده کنید، زیرا این کار غیرحرفهای بوده و گوگل هم شما را ربات تشخیص میدهد.
همانطور که در ابتدا گفتیم، اینستاگرام عمدا موتورهای جستجویی مانند گوگل را از ایندکسکردن تصاویر باز میدارد.
اما گفته میشود، به حسابهایی با تعداد فالوور بالا اجازه میدهد در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شوند.
بنابراین، برای افزودن پیج اینستاگرام به گوگل فالوورهای خود را تا حد ممکن افزایش دهید. برای اینکار میتوانید از تبلیغات مختص اینستاگرام یا لینکدهی در پلتفرمهای گوناگون استفاده کنید.
تا زمانی که تعداد فالوورهای شما کم است، احتمال نمایش دادهشدن پیج شما در نتایج گوگل پایین است.
تعداد فالوورهای هر پیج در حقیقت میزان اعتبار آن را مشخص میکنند و اعتبار همان چیزی است که گوگل برای افزودن پیج اینستاگرام به گوگل نیاز دارد.
همانطور که پروفایلتان را بهینه میکنید، باید بیو خود را هم بهینه کنید تا موتورهای جستجو بتوانند آن را پیدا کنند.
شما اجازه دارید تا 150 کلمه اضافه کنید. این بخش درواقع حکم توضیحات متای سایت را برای گوگل دارد.
در این بخش میتوانید از کلمات کلیدی، لینکها و هشتگها به نفع خود استفاده کنید.
برای پیدا کردن کلمات و هشتگهای مناسب حتما خوب تحقیق کنید تا به بهترین شکل آن را بهینه کنید.
حتی میتوانید کپشنهایی که زیر تصاویر و ویدیوها میگذارید را هم سئو یا بهینه کنید.
برای اینکار، صریح و ساده سر اصل مطلب بروید و در همان چند خط اول از کلمات مهم خود استفاده کنید.
برای اینکه به گوگل کمک کنید تا صفحه اینستاگرام شما را به راحتی پیدا کرده و ایندکس کند، میتوانید از وبسایت خود به پیج اینستاگرام لینک دهید.
برای مثال پیوندی مانند «ما را در اینستاگرام پیدا کنید»، احتمالا سبب میشود که 2-3 هفته بعد، صفحه شما به سرچ گوگل اضافه گردد.
سعی کنید از پلتفرمهای مختلف به پیچ خود لینک دهید. ایجاد شبکهای از لینک بین پلتفرمهای مختلف، گوگل را قانع میکند که شما یک کسب و کار معتبر دارید و
این کسب و کار را در صفحه جستجوی خود به نمایش در میآورد.
اگر از پلتفرمهای دیگر استفاده نمیکنید، حتما این کار را شروع کنید. هر پلتفرمی به منزله یک صفحه رایگان برای تبلیغ صفحه اینستاگرام شما محسوب میشود.
به جای خرید یک لینک و یا درخواست تعویض لینک، میتوانید خودتان از پلتفرمهای مختلف به پیچ اینستاگرام لینک دهید.
این کار نه تنها از نظر گوگل تخلف محسوب نمیشود، بلکه به شما اعتبار داده و به افزودن پیج اینستاگرام به گوگل کمک میکند.
تبلیغات در اینستاگرام روش متداولی برای دیده شدن یک پیج اینستاگرامی است. اما در کنار آن، میتوانید از تبلیغات در گوگل هم استفاده کنید.
تبلیغات در اینستاگرام و در گوگل هردو به نفع پیج شما بوده و کمک میکند بهتر و بیشتر در معرض نتایج گوگل باشید.
گوگل یکی از پربازدیدترین موتورهای جستجو را دارا است و ثبت کردن پیج اینستاگرام در آنجا به افزایش بازدیدکنندگان کمک بسزایی می کند.
از طرفی هم ثبت کردن اکانت اینستاگرام در گوگل کار سادهای نیست زیرا نه گوگل و نه خود اینستاگرام اجازه ایندکس شدن محتوای پیج را نمی دهند،
ولی این مشکلی نیست که نتوان آن را حل کرد. به طور کلی اینستاگرام برنامه ای است که بر پایه جاوا اسکریپت ساخته شده است ولی استفاده از گام هایی که
در این مطلب گفته شد به شما کمک می کند تا پروفایل و پست های شما در نتایج جستجو برای افراد مختلف نشان داده شوند و بازدید آنها از پیج شما افزایش پیدا کند.