آیا میدانید کدام قالب های محتوای بصری برای بازاریابی مناسب هستند؟
اشکال مختلفی از محتوای بصری وجود دارد که بازاریابان می توانند از آنها برای جذب مخاطب هدف خود استفاده کنند.
برای مثال، انواعی از محتوای بصری وجود دارند که میتوانند به تنهایی بایستند (مانند اینفوگرافیک)، آنهایی که خلاصهای
از آنچه گفته میشود (مانند نمودارها یا نمودارها)، یا آنهایی که از لحاظ بصری محتوای متنی را تکمیل میکنند (مانند تصاویر و تصاویر) وجود دارد.
در اینجا لیستی از قالب های محتوای بصری ممکن است که می توانند به عنوان عناصر در بازاریابی ادغام شوند:
ما در این مقاله قرار است به اهمیت تصاویر و ویدیو ها برای تولید محتوت بپردازیم.
ویدئو و تصاویر در جلب توجه مخاطب بسیار مهم هستند و نمی توان آنها را در دنیای بصری فزاینده ما دست کم گرفت.
سهولت در تولید، ویرایش و به اشتراک گذاری تصاویر، ویدئو، گرافیک و کلمات، ایجاد محتوای جذاب را ساده تر از همیشه می کند.
ترکیبی از تصاویر یا ویدیو و یک عنوان جذاب می تواند بینندگان را از ادامه مسیر باز دارد.
با رشد پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام، تامبلر و پینترست، استفاده از تصاویر و ویدئو برای
استراتژیهای بازاریابی و روابط عمومی شرکت شما بسیار مهم است.
در برخی موارد، یک تصویر به جای هر کلمه نوشته شده، در انتقال یک داستان بهتر است.
تصاویر همچنین می توانند پیامی را به سرعت منتقل کنند. مردم اغلب وقت ندارند یک مقاله طولانی بخوانند،
بنابراین یک عکس کمک می کند تا فورا توجه ما را جلب کند و مغز ما به ما اجازه می دهد این تصاویر را با سرعت هشدار دهنده پردازش کنیم.
یک ضرب المثل قدیمی است که میگوید یک تصویر 1000 کلمه را بیان می کند.
تصاویر و ویدیوها به جلب توجه ما کمک می کنند و می توانند بیننده را تشویق کنند که مقاله یا ویدیو را ادامه دهد.
رنگ های روشن همراه با محتوای خنده دار، غیر معمول، تحریک آمیز، غافلگیرکننده و یا چشم نواز توجه ما را به خود جلب می کنند.
تصویر یا ویدیویی که بیننده را وادار می کند بیشتر بداند یا بفهمد که چه چیزی در آینده است، بهترین راه برای جلب توجه و حفظ آن است.
علاوه بر این، گاهی اوقات انتقال یک پیام پیچیده ممکن است دشوار باشد.
یک تصویر بزرگتر با ترکیبی از متن و تصاویر کوچکتر (که به عنوان اینفوگرافیک نیز شناخته می شود) و
می تواند به توضیح این مفاهیم دشوار بدون اشغال فضای زیاد کمک کند (تصویر را ببیند).
در پلتفرمهای رسانههای اجتماعی، تصاویر با کیفیت و جلب توجه میتوانند بیننده را درگیر خود نگه دارند.
بهتر است از عکاسی معمولی دوری کنید و از تصاویر منحصر به فرد با کیفیت بالا استفاده کنید.
تصاویر و گرافیک ها می توانند کمک قابل توجهی در اشتراک گذاری و مشاهده ها کنند.
تصاویر زیبا برای مخاطبان شما مهم هستند، اما داشتن توضیحات دقیق عکس نیز برای بهینه سازی بهتر موتور جستجو مفید است.
با داشتن زیرنویس های دقیق می توانید از ترافیک موتورهای جستجو مرتبط با تصویر خود بهره ببرید.
با سطوح بالای استفاده از تلفن، بررسی نحوه نمایش تصاویر در تلفنها یا تبلتها نیز مفید است تا از نمایش صحیح تصویر مطمئن شوید.
مطمئن شوید که در صورت نیاز اندازه تصویر را تغییر داده اید تا با پلتفرمی که استفاده می کنید بهتر باشد.
تصاویر و ویدئوهای ساده انتخاب موثری هستند و زمانی که می خواهید واکنش احساسی ایجاد کنید باید از محتوای مفهومی یا هنری استفاده کنید.
نه تنها تصاویر مهم هستند، بلکه ویدئو نیز به ابزاری ضروری برای ایجاد محتوای جذاب تبدیل شده است، نه فقط برای تلویزیون، بلکه برای روزنامه ها و وبلاگ های آنلاین.
تحقیقات نشان میدهد که ما فقط هشت ثانیه فرصت داریم تا توجه بیننده را جلب کنیم، بنابراین به یاد داشته باشید که ویدیوها باید کوتاه باشند.
هنگام ایجاد ویدیوی جذاب برای این پلتفرم ها، مهم است که مخاطب و محصول خود را به خاطر بسپارید.
برای یک ویدیو، نشان دادن نام تجاری بسیار مهم است، و مطمئن شوید که اطلاعات حساسی را که ممکن است نمایش داده شوند،
مثلاً روی تخته سفید در پسزمینه مصاحبه، فاش نکنید.
بازاریابی ویدیویی محصولات در حال رشد است و دسترسی به مصرف کنندگان و ارائه نمایش محصول می تواند آسان تر باشد.
در صورت وجود محتوای ویدئویی همراه، مصرفکنندگان به احتمال زیاد محصولی را خریداری میکنند، که این امر ضروری است که
کسبوکارها به گسترش استفاده خود از این قالب ادامه دهند. برعکس زمانی که یک ویدیو از استاندارد بالایی برخوردار نیست صادق است.
ساده فکر کن از یک پسزمینه ساده و نامرتب، با تمرکز بر موضوع، استفاده کنید تا توجه را روی محصول یا مصاحبهشونده متمرکز کنید
و اما مطمئن شوید که خستهکننده نیست. اگر یک ویدیو فقط یک نفر را در مقابل پسزمینه سفید نشان دهد، بینندگان از آن دور میشوند.
چند ثانیه اول هر ویدیویی برای جلب توجه بسیار حیاتی است، بنابراین مهم است که یک قلاب قوی داشته باشید.
چه داستان شما به صورت آنلاین منتشر شود یا به صورت چاپی، تصاویر، گرافیک ها و ویدیوها عنصری هیجان انگیز و چشم نواز را اضافه می کنند.
به یاد داشته باشید که محتوا زمانی بهترین کارایی را دارد که با شرکت، مقاله یا محصول مطابقت داشته باشد و توجه بیننده را به خود جلب کند.
محتوای بصری به طور ایده آل برای مغز انسان مناسب است.
این اطلاعات را به روشی واضح و معتبر ارائه میکند و منجر میشود که مردم حقایق مرتبط را سریعتر و پایدارتر جذب و حفظ کنند.
در نتیجه، اگر محتوای بصری به طور واقعی توسط برند شما در بازاریابی ادغام شود و حق چاپ در اینستاگرام، فیسبوک و غیره رعایت شود،
این احتمال افزایش مییابد که مشتریان بالقوه برند شما را برای بررسی دقیقتر انتخاب کنند.
برای مصرف کنندگان در جنگل نام تجاری، “تخریب شدن برای انتخاب” در دستور کار روزانه است.
اما برندها حق انتخاب دارند تا اطمینان حاصل کنند که درگیر شدن با محتوای آنها برای کاربران عذاب آور نیست.
شما می توانید این کار را با ارائه محتوا و اطلاعات به مخاطب هدف خود از طریق محتوای بصری به روشی آسان و قابل هضم انجام دهید.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره گزینههای تولید محتوای بصری برای برندها، پست وبلاگ مرتبط ما را بررسی کنید.